sluit

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je een overzicht van de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Stuur dan een e-mail naar [email protected].

CORONAVIRUS

Ik heb kaarten voor een programma dat tussen 5 november en 18 november 2020 plaatsvindt. Wat is het retourbeleid van LUX?

Update woensdag 4 november – Gisteren is in de persconferentie aangekondigd dat alle filmtheaters & bioscopen vanaf woensdag 4 november 22.00 uur voor 2 weken hun deuren moeten sluiten. Daarom gaat LUX op woensdag 4 november 22.00 uur t/m woensdag 18 november 2020 helaas opnieuw dicht. Alle kaartkopers ontvangen deze week persoonlijk bericht over de annulering van het programma. Als kaartkoper krijg je automatisch je geld terug. Je hoeft hiervoor geen actie te ondernemen.

Een donatie doen?
Draag je LUX een warm hart toe en wil je LUX steunen? Dan kun je via betaalplatform WhyDonate een donatie doen.  Elke bijdrage – groot of klein – helpt, zodat wij onze missie kunnen blijven voortzetten: mensen inspireren anders te kijken, naar zichzelf en de wereld om ons heen.

Kan ik het programma van LUX ook online of thuis bekijken?

LUX, nu ook thuis. Met de online programmareeks ‘LUX bij je thuis’ trakteren we via onze online kanalen op diverse programma’s!

BEKIJK DE NIEUWSTE (ARTHOUSE-)FILMS THUIS
Via online filmplatform Picl kijk je de nieuwste arthouse-films ook thuis. Gewoon op je tv, tablet of telefoon. Bekijk o.a. de exclusieve Picl premières-filmsde animatiefilm Mind my Mind van Nijmeegse filmmaker Floor Adams en diverse familiefilms. Lees hier meer over Picl.

LIVESTREAM
Via een livestream is een deel van ons programma – tegen een gereduceerd tarief – nu ook vanuit huis te volgen. Kaarten koop je via het blauwe blok aan de zijkant van de programmapagina’s. Bekijk het aanbod hier.

MEER WETEN?
Houd onze website, onze nieuwsbrief en social media-kanalen FacebookInstagram en YouTube in de gaten voor meer online programma’s, data en andere updates!

Hoe wordt de (film)zaal geventileerd?

Betreffende de ventilatie in de (film)zalen: in elke zaal wordt verse buitenlucht de zaal ingeblazen via de roosters onder de stoelen. Deze verse lucht wordt eerst verwarmd of gekoeld (ligt aan gewenste temperatuur in de zaal) voordat het de zaal wordt ingeblazen. De ‘vuile’ lucht wordt via het systeem bovenin de zaal naar buiten geblazen. Er wordt geen lucht in LUX gecirculeerd of van de ene zaal naar de andere verplaatst. In elke zaal bestaat een systeem dat het co2-gehalte meet (en dus de hoeveelheid mensen in de zaal) en daardoor weet hoeveel verse lucht nodig is.

Hoe gaat LUX om met mondkapjes?

Update DI 6 OKT – Vanaf vandaag dragen onze medewerkers in een publieke functie die zich in het pand bewegen een mondkapje. Wij gaan ons publiek niet verplichten een mondkapje te dragen, maar het mag uiteraard wel.

Hoe kan ik op de hoogte blijven van alles omtrent LUX?

Je kunt je inschrijven voor onze nieuwsbrief. Je kunt ons ook volgen via onze social media-kanalen: Facebook en Instagram.

Kan ik LUX steunen in deze moeilijke tijd?

We vinden het hartverwarmend hoeveel reacties we ontvangen, dankjewel!

Je kunt ons steunen door online een LUX arthousefilm te kijken via Picl, een deel van het tarief dat je betaalt om de film online te huren gaat naar ons.

Ook kun je LUX Vriend worden. Als LUX Vriend draag je bij aan cultuur in Nijmegen, zodat wij onze missie kunnen blijven voortzetten: mensen inspireren anders te kijken, naar zichzelf en de wereld om ons heen. Als je LUX Vriend wordt, sluit je een jaarabonnement af (voor € 19,50 per jaar). Met deze Vriendenpas krijg je als we weer open zijn o.a. een jaar lang € 3,00 korting op alle filmvertoningen, podiumvoorstellingen en alle debatten van LUX, de mogelijkheid in de voorverkoop kaarten te kopen voor geselecteerde programma’s en festivals (zoals Best of the Fest) en word je per mail op de hoogte gehouden over exclusieve aanbiedingen voor Vrienden.

Lees hier meer over de mogelijkheden om ons te steunen.

Ik heb kaarten voor een programma dat tussen 15 maart en 1 juni 2020 plaatsvond. Wat is het retourbeleid van LUX?

Bekijk hieronder voor welk type voorstelling je kaarten hebt en wat we doen met de gekochte kaarten.

Film regulier
Alle kaartkopers hebben begin april persoonlijk bericht ontvangen over de annulering van het programma.
We bieden kaartkopers 3 opties:
1. Je kunt LUX steunen in deze moeilijke tijd en je geld niet terugvragen. Hiermee doneer je je volledige aankoopbedrag aan LUX.
2. Je ontvangt een vrijkaart voor een film naar keuze op een dag naar keuze geldig t/m 31 december 2020, een z.g. Corona-vrijkaart.
3. Restitutie van je aankoopbedrag.

Filmspecial
We hebben alle geplande filmspecials in deze periode geannuleerd. Kaartkopers hebben begin april persoonlijk bericht ontvangen over de annulering van het programma. Indien een voorstelling verzet wordt, zal deze groep een nieuw kaartje moeten kopen.
We bieden kaartkopers 2 opties:
1. Je kunt LUX steunen in deze moeilijke tijd en je geld niet terugvragen. Hiermee doneer je je aankoopbedrag aan LUX.
2. Restitutie van je aankoopbedrag.

PaasFilmOntbijt
Het PaasFilmOntbijt 2020 is afgelast. Kaartkopers hebben begin april een persoonlijk bericht van ons ontvangen over de annulering van het programma.
We bieden kaartkopers 2 opties:
1. Je kunt LUX steunen in deze moeilijke tijd en je geld niet terugvragen. Hiermee doneer je je aankoopbedrag aan LUX.
2. Restitutie van je aankoopbedrag.

Een filmcursus-reeks
De cursusreeks ‘De Grote Regisseurs’ zou 15 april starten. Deze cursus is afgelast.
We bieden kaartkopers 2 opties:
1. Je kunt LUX steunen in deze moeilijke tijd en een deel van je cursusgeld niet terugvragen. Hiermee doneer je een deel van je aankoopbedrag aan LUX.
2. Restitutie van je aankoopbedrag.

Filmkring
Er stonden nog 3 films, 6 middagen open tot einde seizoen (2019/2020). Deze data zijn geannuleerd en er wordt gezocht naar alternatieve data. Zodra deze alternatieve data bekend zijn, nemen we contact op met de kaartkopers.

Filmeducatie PO & VO
Hiervoor heeft onze educatiemedewerker inmiddels persoonlijk contact met de contactpersonen van de onderwijsinstelling opgenomen.

Podium (Theater, Muziek of Dans)
Alle podiumvoorstellingen tussen 15 maart en 1 juni 2020 zijn geannuleerd. Kaartkopers hebben medio april persoonlijk bericht ontvangen over de annulering van het programma.
We bieden kaartkopers 2 opties:
1. Je kunt LUX steunen in deze moeilijke tijd en je geld niet terugvragen. Hiermee doneer je je aankoopbedrag aan LUX.*
2. Restitutie van je aankoopbedrag.

Podiumpashouders hebben uiterlijk vrijdag 24 april bericht ontvangen.
Indien een voorstelling verzet kan worden, zal ook deze groep op een later moment een nieuw kaartje moeten kopen.

* Doneer je aan LUX of aan het gezelschap waarvoor een kaartje is gekocht? Er zijn op dit moment nog veel onzekerheden om hier een eenduidig antwoord op te kunnen geven. Als er meer duidelijk is over wanneer er weer voorstellingen kunnen gaan plaatsvinden, de gezelschappen, steun van de overheid en beleid van de VSCD en VVP, dan gaan we kijken hoe we de donatiegelden zo goed mogelijk kunnen verdelen tussen de gezelschappen, LUX en alle andere betrokkenen zoals technici. Deze verdeling is uiteraard ook afhankelijk van het totaal bedrag aan donaties dat we ontvangen.

Debat
We alle geplande debatten in deze periode geannuleerd. Kaartkopers hebben begin april persoonlijk bericht ontvangen over de annulering van het programma. Indien een debat verzet wordt, zal deze groep een nieuw kaartje moeten kopen.
We bieden kaartkopers 2 opties:
1. Je kunt LUX steunen in deze moeilijke tijd en je geld niet terugvragen. Hiermee doneer je je aankoopbedrag aan LUX.
2. Restitutie van je aankoopbedrag.

Horeca-evenement
Deze kaarten zijn via de organiserende partij gekocht, deze kaartverkoop loopt dus niet via LUX. We vragen je zelf met deze partij contact op te nemen voor hun retourbeleid.

ALGEMEEN

Hoe wordt de (film)zaal geventileerd?

Betreffende de ventilatie in de (film)zalen: in elke zaal wordt verse buitenlucht de zaal ingeblazen via de roosters onder de stoelen. Deze verse lucht wordt eerst verwarmd of gekoeld (ligt aan gewenste temperatuur in de zaal) voordat het de zaal wordt ingeblazen. De ‘vuile’ lucht wordt via het systeem bovenin de zaal naar buiten geblazen. Er wordt geen lucht in LUX gecirculeerd of van de ene zaal naar de andere verplaatst. In elke zaal bestaat een systeem dat het co2-gehalte meet (en dus de hoeveelheid mensen in de zaal) en daardoor weet hoeveel verse lucht nodig is.

Is er airco in de filmzalen?

Er is geen airconditioning aanwezig in de filmzalen, maar er is wel klimaatbeheersing (Climate Control). Dat betekent het hele jaar door een aangename temperatuur in onze filmzalen en in de zomer is het er heerlijk koel.

Hoe blijf ik op de hoogte van wat er in LUX gebeurt?

We hebben een groot wekelijks aanbod van spraakmakende programma’s: van premièrefilms en verdiepende documentaires tot kinderfilms, theater, dans & muziek, debatten, en alle combinaties daarvan. Iedere maandag maken we het volledige filmprogramma bekend op onze website voor de daarop volgende filmweek (donderdag tot en met woensdag). Voor speciale filmvertoningen, theater, muziek, dans en debat maken we vaak al eerder ons programma bekend.

Wil je per mail op de hoogte worden gehouden van ons programma? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.

Waarom gaat het filmprogramma niet verder dan woensdag?

De filmweek loopt landelijk van donderdag tot en met woensdag. Elke maandagavond publiceren wij het programma van de daarop volgende speelweek. Voor speciale filmvertoningen, theater, muziek, dans en debat maken we vaak al eerder ons programma bekend.

Is LUX rolstoel-toegankelijk?

Voor alle filmzalen geldt dat de rolstoelplekken ingericht moeten worden. Hierdoor kunnen deze plaatsen alleen telefonisch gereserveerd worden. Dan kan eenvoudig tijdens de openingstijden van Kassa LUX via 024 38 16 859. LUX 7 is tijdens filmvoorstellingen niet rolstoel-toegankelijk.

Theaterzaal LUX7 heeft geen specifieke rolstoelplaatsen. Rolstoelen worden altijd bij de voorste rij geplaatst. Voor voorstellingen in deze zaal is het dus wel mogelijk online een kaartje te kopen. We vragen je nog wel om na aankoop telefonisch door te geven dat je als rolstoelgebruiker aanwezig zult zijn, zodat ons team op de desbetreffende avond op de hoogte is van je bezoek. Dit kan via 024 38 16 859.

Mag ik eigen consumpties nuttigen in het cafe en in de filmzaal?

Het is in LUX niet toegestaan om eigen consumpties te nuttigen. Ons café heeft een ruim assortiment aan drankjes en snacks. Drinken en verpakte snacks die je in het café bestelt, mag je wel meenemen in de filmzaal.

Ik heb zelf een 3D-bril, kan ik deze ook gebruiken in LUX?

Niet alle 3D-brillen zijn universeel, wij raden het dan ook af om je eigen 3D-bril mee te nemen. Bij 3D-films kun je gebruik maken van de 3D-brillen van LUX. De brillen kun je ophalen bij de kaartcontrole. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

KAARTVERKOOP

Wil je je cadeaubon koppelen aan je LUX-account?

Dat kan! Ga naar lux-nijmegen.nl/account; kies vervolgens bij ‘mijn account’ de optie ‘Cadeaukaarten’ en vul het kaartnummer (zie achterzijde cadeaubon) in.

Wil je je cadeaubon online verzilveren?

Dat kan! Koppel de cadeaubon aan je LUX-account: ga naar lux-nijmegen.nl/account; kies vervolgens bij ‘mijn account’ de optie ‘Cadeaukaarten’ en vul het kaartnummer (zie achterzijde cadeaubon) in.

Selecteer het programma dat je wilt bezoeken + het aantal kaarten; klik op verder. Selecteer vervolgens bij betaalwijze ‘LUX Cadeaubon’.

Welke cadeaubonnen zijn er te koop?

Wij verkopen 4 verschillende cadeaubonnen:
–  Cadeaubon vanaf € 5,00 tot een ieder gewenst bedrag met een maximum van € 150,00, naar wens in te vullen voor ons programma film, podium, debat en Café LUX.
Cadeaubon FilmDiner 2-gangen: een tweegangendiner in Café LUX (voor- en hoofdgerecht of hoofd- en nagerecht van de kaart naar keuze) en een film naar keuze. € 29,50 (incl. film, excl. drank), geldig op zondag t/m donderdag.
– Cadeaubon FilmDiner 3-gangen: een driegangendiner in Café LUX (voor-, hoofd-, en nagerecht van de kaart naar keuze) en een film naar keuze. € 36,50 (incl. film, excl. drank), geldig op zondag t/m donderdag.
– Cadeaubon FilmOntbijt: een uitgebreid ontbijt in Café LUX (incl. een kopje koffie of thee en een glaasje jus) en een film naar keuze. € 19,00, geldig op zondag.

Kan ik kaarten reserveren?

Reserveren is alleen mogelijk voor het filmprogramma; voor het debatprogramma en het podiumprogramma (theater, dans & muziek) is alleen (online) verkoop mogelijk. Telefonisch reserveren kan tijdens de openingstijden van de kassa via 024 38 16 859. Alle gereserveerde kaarten dienen uiterlijk een half uur van tevoren afgehaald te worden. Reserveringskosten: € 1,00 per transactie.

Hoe kan ik betalen bij de kassa?

Aan de kassa van LUX is het mogelijk om met Pin, VISA/Mastercard, LUX Cadeaubonnen, Nationale Bioscoopbon of Podiumcadeaukaart kaarten aan te betalen.
Het is niet mogelijk om met contant, met papieren Nationale Bioscoop bon of papieren Podium & Concert bonnen te betalen.

Wat is een Cinevillepas?

Met een Cinevillepas kun je onbeperkt naar de film. Voor € 21,00 per maand. Onder de 30 jaar? Dan betaal je maar € 17,50.

De Cinevillepas is alleen online te bestellen via cineville.nl/pas. De tijdelijke pas die je per mail ontvangt is direct geldig, zodat je dezelfde dag nog naar de film kan. Je echte pas krijg je vervolgens binnen twee weken thuis gestuurd. Een pas cadeau doen aan een ander kan natuurlijk ook. Je bestelt je pas altijd voor in elk geval 4 maanden, daarna is de pas per maand opzegbaar.

Meer informatie vind je op de website van Cineville.

Kan ik annuleren?

Nee. Online aankopen zijn definitief zodra de betaalopdracht is verstrekt. Dat de aankoop onherroepelijk is, wordt aangegeven tijdens het bestellen. Je profiteert onmiddellijk van de gereserveerde plaats, dus bedenktijd is niet van toepassing. De kaart kan soms niet meer verkocht worden. Daarom nemen we ook bij overmacht geen kaarten terug. Alleen als een event niet doorgaat als aangekondigd kan een vervangend event of terugbetaling worden aangeboden.

Je kunt wel jouw tickets omruilen aan de kassa voor een andere voorstelling.. Bij een positief verschil in het aankoopbedrag wordt om bijbetaling gevraagd, bij een negatief verschil krijg je het resterende bedrag in de vorm van een tegoedbon terug. Dit kan alleen als de dag/tijd van de voorstelling in de toekomst ligt. Kaarten van voorstellingen die al hebben plaatsgevonden worden niet omgeruild.

ONLINE KAARTVERKOOP

Wil je je cadeaubon koppelen aan je LUX-account?

Dat kan! Ga naar lux-nijmegen.nl/account; kies vervolgens bij ‘mijn account’ de optie ‘Cadeaukaarten’ en vul het kaartnummer (zie achterzijde cadeaubon) in.

Wil je je cadeaubon online verzilveren?

Dat kan! Koppel de cadeaubon aan je LUX-account: ga naar lux-nijmegen.nl/account; kies vervolgens bij ‘mijn account’ de optie ‘Cadeaukaarten’ en vul het kaartnummer (zie achterzijde cadeaubon) in.

Selecteer het programma dat je wilt bezoeken + het aantal kaarten; klik op verder. Selecteer vervolgens bij betaalwijze ‘LUX Cadeaubon’.

Kan ik online een kaartje kopen met mijn LUX Vriendenpas?

Ja, dat kan!

HOE BESTEL IK EEN KAARTJE MET MIJN LUX VRIENDENPAS?
1. Selecteer op onze website de film die je wilt kijken, de dag en het tijdstip;
2. Log in met je LUX-account (waaraan je LUX Vriendenpas is gekoppeld);
3. Selecteer een stoel op de plattegrond;
4. Selecteer de kaartsoort ‘LUX Vriend’;
4. Klik op verder;
5. Klik als laatste op afrekenen. Je ontvangt je e-ticket(s) per mail.

Wil je ook een kaart voor een andere LUX Vriend bestellen? Dan dien je in het bestelproces een pasnummer van de andere Vriendenpas in te voeren.

Mijn aankoop is mislukt. Wat nu?

Indien een aanschaf van kaarten is mislukt, dan ontvang je hierover een e-mail van ons. Wat nu?
We lossen dit op. Kijk eerst in je LUX-account bij ‘Mijn account’ of de aankoop op je account is geboekt (zie Hoe check ik mijn aankopen?). Is er iets misgegaan? Neem dan contact met ons op via [email protected].

Meld de foutmelding en het transactienummer, waar mogelijk. In zeldzame gevallen gaat de communicatie tussen iDEAL en onze website fout. Dan lukt de betaling, maar de kaarten komen niet op je account. Je krijgt een e-mail met een toelichting.

We storten het geld terug, maar om alsnog de kaarten te komen, dien je de aankoop te herhalen. Neem bij twijfel contact met ons op via [email protected].

Kan ik online een Film & Food arrangement kopen?

Ja dat kan!

HOE BESTEL IK EEN FILM & FOOD-ARRANGEMENT?
1. Selecteer op onze website de film die je wilt kijken, de dag en het tijdstip;
2. Log in met je LUX-account;
3. Selecteer een stoel op de plattegrond;
4. Selecteer de kaartsoort ‘Arrangement’ en selecteer vervolgens het gewenste horeca-arrangement;
4. Klik op verder;
5. Klik als laatste op afrekenen. Je ontvangt je e-ticket(s) per mail.

De arrangementen zijn beschikbaar op zondag t/m donderdag m.u.v. het FilmOntbijt (alleen verkrijgbaar op zondag).

Er is slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor deze arrangementen. LUX houdt zich het recht voor om de beschikbaarheid op bepaalde momenten te beperken in verband met zeer grote drukte, denk hierbij bijvoorbeeld aan de kerstvakantie.

Kijk hier voor meer informatie over onze arrangementen.

Kan ik online een kaartje met mijn Cinevillepas reserveren?

Ja, dat kan!

1. Selecteer op onze website de film die je wilt kijken, de dag en het tijdstip;
2. Log in met je LUX-account;
3. Selecteer een stoel op de plattegrond en selecteer de kaartsoort ‘Cineville’;
4. Klik op verder en vul je Cinevillepasnummer in;
5. Je ontvangt je e-ticket per mail;

6. Activeer je e-ticket bij binnenkomst in LUX bij de Cineville-zuil of bij de kassa. Activeren kan vanaf 90 minuten voor aanvang van de voorstelling en uiterlijk tot aanvangstijd. Kom je na aanvangstijd dan is je ticket komen te vervallen. Om na aanvangstijd nog een ticket alsnog een ticket te krijgen ga je naar de kassa. Je vindt de Cineville-zuil bij de ingang naar de zalen.

Let op: Wanneer je met jouw Cinevillepas een ticket bestelt, gaan wij ervan uit dat je komt. Zorg er dus voor dat je op tijd jouw ticket activeert. Om misbruik te voorkomen worden niet-geactiveerde tickets altijd bij Cineville gemeld. Zonder geactiveerd Cineville ticket krijg je geen toegang tot de zaal.

Kun je toch niet komen?
Log dan in op je LUX account: in je bestelgeschiedenis kun je het ticket annuleren. Annuleren kan ook telefonisch (024 381 68 59) of rechtstreeks via de kassa.

Zie ook http://cineville.nl/voorwaarden voor alle regels omtrent het gebruik van jouw Cinevillepas.

Kan ik annuleren?

Nee. Online aankopen zijn definitief zodra de betaalopdracht is verstrekt. Dat de aankoop onherroepelijk is, wordt aangegeven tijdens het bestellen. Je profiteert onmiddellijk van de gereserveerde plaats, dus bedenktijd is niet van toepassing. De kaart kan soms niet meer verkocht worden. Daarom nemen we ook bij overmacht geen kaarten terug. Alleen als een event niet doorgaat als aangekondigd kan een vervangend event of terugbetaling worden aangeboden.

Je kunt wel jouw tickets omruilen aan de kassa voor een andere voorstelling.. Bij een positief verschil in het aankoopbedrag wordt om bijbetaling gevraagd, bij een negatief verschil krijg je het resterende bedrag in de vorm van een tegoedbon terug. Dit kan alleen als de dag/tijd van de voorstelling in de toekomst ligt. Kaarten van voorstellingen die al hebben plaatsgevonden worden niet omgeruild.

Hoe kan ik online betalen?

Momenteel is het mogelijk om met iDEAL, PayPal, Nationale Bioscoopbon of Podiumcadeaukaart kaarten aan te schaffen via onze website.
Je kunt ook met de digitale LUX Cadeaubon betalen (het is niet mogelijk om met de papieren LUX cadeaubonnen via de website te betalen; de papieren cadeaubon is uitsluitend aan de kassa te verzilveren).

Wanneer kan ik online kaarten kopen?

Zodra een programma bekend is plaatsen wij deze op onze website. Het is vanaf dan, tenzij anders vermeld, mogelijk kaarten aan te schaffen. Dit kan online tot uiterlijk 75 minuten voor aanvang van een voorstelling. Daarna is het alleen nog mogelijk, indien beschikbaar, kaarten via onze kassa aan te schaffen.

Wat zijn e-tickets?

Na een online aankoop krijg je een e-mail, met je e-tickets in een PDF-bijlage. Breng een afdruk mee. Op het e-ticket staan de barcodes van je tickets. Deze worden gescand bij de ingang. Is het ticket voor de juiste event, en nog niet eerder gescand, dan mag je door. Houd de codes scanbaar: pas op met vouwen, vuil en vocht.

Als je geen afdruk van het e-ticket kunt meenemen, geef dan het transactienummer en je naam aan de kassamedewerker, je ontvangt dan een kopie van je ticket. Er kan om legitimatie gevraagd worden.

Wat voor tickets en hoeveel kan ik online kopen?

Online kun je maximaal 8 kaarten per account per voorstelling kopen. Wil je meer dan 8 kaarten kopen dan zul je dit via meerdere accounts moeten doen. Indien je online kaarten koopt met korting dan dien je bij de kaartcontrole je vriendenpas of relevante kortingspas te tonen. Voor elke kaart met korting dien je een kortingspas te laten zien. Sommige kaarten zijn alleen zichtbaar voor pashouders.

Bij reguliere voorstellingen kun je tickets kopen als LUX vriend, CJP, MBO Card of student.

MIJN ACCOUNT

Heb ik een account nodig?

Om online kaarten te kunnen kopen, heb je een LUX-account nodig. Voor een account, vragen wij om enkele persoonsgegevens. Voor meer informatie over het gebruik van deze gegevens kun je terecht in onze privacystatement.

Na het aanmaken van een account kun je in je persoonlijke accountpagina terecht om gegevens aan te passen. Verder vind je hier ook informatie over je bestelgeschiedenis, geldigheid van passen of het wijzigen van je wachtwoord.

Hoe beheer ik mijn account?

Ga via onze website naar je LUX-account. Vervolgens log je in.
Daarna kun je het wachtwoord of persoonsgegevens wijzigen, of je bestelgeschiedenis inzien. Op je accountpagina kun je ook je e-mailadres wijzigen.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Ga via onze website naar je LUX-account. Vervolgens log je in.
Daarna kun je op de accountpagina je e-mailadres wijzigen. Na het wijzigen van je e-mailadres kun je daarmee inloggen op je account.

Mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Ben je het wachtwoord vergeten? Klik dan hier. Vul je e-mailadres in en klik op ‘Verzenden’.
Als er een account met het ingevulde e-mailadres bestaat, dan wordt naar dat opgegeven adres een e-mail verstuurd met instructies om je wachtwoord te resetten.

LUX PASSEN

Kan ik online een kaartje kopen met mijn LUX Vriendenpas?

Ja, dat kan!

HOE BESTEL IK EEN KAARTJE MET MIJN LUX VRIENDENPAS?
1. Selecteer op onze website de film die je wilt kijken, de dag en het tijdstip;
2. Log in met je LUX-account (waaraan je LUX Vriendenpas is gekoppeld);
3. Selecteer een stoel op de plattegrond;
4. Selecteer de kaartsoort ‘LUX Vriend’;
4. Klik op verder;
5. Klik als laatste op afrekenen. Je ontvangt je e-ticket(s) per mail.

Wil je ook een kaart voor een andere LUX Vriend bestellen? Dan dien je in het bestelproces een pasnummer van de andere Vriendenpas in te voeren.

Ik heb een LUX pas maar ik zie het kortingstarief niet?

Als je LUX pas (bijv. LUX Vriendenpas of LUX Podiumpas) gekoppeld is aan je account, dan verschijnt automatisch het kortingstarief tussen de kaartsoort-mogelijkheden. Als je het kortingstarief niet ziet, dan is de pas niet gekoppeld aan het e-mailadres waarmee je inlogt. Om dit aan te passen, kun je een mail sturen naar [email protected]. Vermeld in je mail het e-mailadres waarmee je inlogt en het nummer van de pas (deze staat onder de barcode). Dan wordt het pasnummer en e-mailadres aan elkaar gekoppeld.

Kan ik ook voor een (andere) LUX pashouder kaarten kopen?

Met de LUX vriendenpas of Podiumpas kun je maximaal 1 kaart per pas kopen.
Als je meer tickets wilt met vrienden of podiumpas korting, dan dien je in het bestelproces een pasnummer van een andere pas in te voeren.

Voor beide genoemde passen soorten geldt dat je maximaal 8 kaarten per transactie kunt kopen.

Hoe reserveer ik een kaart met de Podiumpas?

Je kunt de tickets in de voorverkoop alleen reserveren via de website. Op de dag van de voorstelling is het mogelijk kaarten bij de kassa te halen.

De kaarten die online zijn gereserveerd dienen nog geactiveerd te worden bij de kassa, dit kan op de dag van de voorstelling en tot uiterlijk 30 minuten voor aanvang van de voorstelling. Het e-ticket dat je per mail hebt ontvangen is slechts een reservering en geeft geen toegang tot de zaal.

LET OP: kaarten die 30 minuten voor aanvang niet worden afgehaald vervallen automatisch. Zorg dus dat je de kaarten op tijd activeert. Niet afgehaalde kaarten komen automatisch beschikbaar voor de vrije verkoop.

Tot wanneer is mijn LUX pas geldig?

Ga naar je LUX ACCOUNT  en log in.

Kies in het MIJN ACCOUNT menu voor de optie ‘mijn passen’ . Er verschijnt een overzicht van jouw passen met daarbij de geldigheidsdatum. Je kunt hier ook je pas opnieuw aanschaffen of verlengen.

KIJKWIJZER

Wat is de kijkwijzer?

LUX leeft de regelgeving rond kijkwijzer strikt na. Aan de kassa of bij de kaartcontrole kan om legitimatie worden gevraagd in geval van gerede twijfel. Kijkwijzer waarschuwt ouders en opvoeders tot welke leeftijd een televisieprogramma of film schadelijk kan zijn voor kinderen. Dat betekent dat Kijkwijzer informatie in de vorm van waarschuwingen biedt. De leeftijden van Kijkwijzer kennen echter ook een wettelijk aspect. Dit is geregeld in Artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht. Het artikel zegt letterlijk: ‘Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die een afbeelding of voorwerp, of een gegevensdrager, bevattende een afbeelding waarvan de vertoning schadelijk is te achten voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar, verstrekt, aanbiedt of vertoont aan een minderjarige van wie hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, dat deze jonger is dan zestien jaar’.

Ik ben jonger dan 16 jaar. Mag ik wel een film bezoeken die voor 16 jaar en ouder is gekeurd?

Helaas is dit niet mogelijk. Wij zijn gebonden aan de wettelijke bepalingen.
Als wij een jonger persoon toelaten tot een film met een keuring voor 16 jaar en ouder, dan zijn wij strafbaar. Dit is de reden dat wij, ongeacht aanwezige personen die ouder dan 16 jaar zijn, de toegang moeten weigeren.

Ik ben jonger dan 12 jaar. Mag ik wel een film bezoeken die voor 12 jaar en ouder is gekeurd?

Het is toegestaan om onder begeleiding van een volwassene een film met een keuring van 12 jaar en ouder te bekijken. Zonder begeleiding is dit helaas niet mogelijk.

De nieuwste films, voorstellingen & debatten direct in je mail?

Ja, graag!

jouw voorkeur

Aanmelden