sluit

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je een overzicht van de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Stuur dan even een mail naar kassa@lux-nijmegen.nl

ALGEMEEN

Hoe blijf ik op de hoogte van wat er in LUX gebeurt?

Naast het reguliere programma, vinden in LUX bijzondere evenementen plaats. Wil je niets missen, meld je dan hier aan voor onze nieuwsbrief. Naast een wekelijkse nieuwsbrief kun je ook aangeven of je een maandelijkse nieuwsbrief wilt te ontvangen.

Waarom gaat het filmprogramma niet verder dan woensdag?

De filmweek loopt landelijk van donderdag tot en met woensdag. Elke maandagavond publiceren wij het programma van de volgende speelweek. In sommige gevallen, zoals bij speciale vertoningen, kun je al langer van tevoren tickets aanschaffen.

Is LUX rolstoel-toegankelijk?

Voor alle filmzalen geldt dat de rolstoelplekken ingericht moeten worden. Hierdoor kunnen deze plaatsen alleen telefonisch gereserveerd worden. Dan kan eenvoudig tijdens de openingstijden van Kassa LUX via 024 38 16 859. LUX 7 is tijdens filmvoorstellingen niet rolstoel-toegankelijk.

Theaterzaal LUX7 heeft geen specifieke rolstoelplaatsen. Rolstoelen worden altijd bij de voorste rij geplaatst. Voor voorstellingen in deze zaal is het dus wel mogelijk online een kaartje te kopen. We vragen je nog wel om na aankoop telefonisch door te geven dat je als rolstoelgebruiker aanwezig zult zijn, zodat ons team op de desbetreffende avond op de hoogte is van je bezoek. Dit kan via 024 38 16 859.

Mag ik eigen consumpties nuttigen in het cafe en in de filmzaal?

Het is in LUX niet toegestaan om eigen consumpties te nuttigen.  Ons cafe heeft een ruim assortiment aan snacks en drankjes. Drinken en verpakte snacks die je hier bestelt, kun je wel meenemen in de filmzaal.

Ik heb zelf een 3D-bril, kan ik deze ook gebruiken in LUX?

Niet alle 3D-brillen zijn universeel, wij raden het dan ook af om uw eigen 3D-bril mee te nemen. Bij 3D-films kun je gebruik maken van de 3D-brillen van LUX. De brillen kun je vinden bij de kaartcontrole. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

KAARTVERKOOP

Kan ik kaarten reserveren?

Reserveren is alleen mogelijk voor Filmvoorstellingen, dit kan telefonisch via 024 381 68 59
Voor Podiumprogramma’s & Debatten is het alleen mogelijk kaarten te kopen.

Hoe kan ik betalen bij de kassa?

Aan de kassa is het alleen mogelijk om met Pin, VISA/Mastercard, LUX Cadeaubonnen, Nationale Bioscoopbon of Podiumcadeaukaart kaarten aan te schaffen.
Het is niet mogelijk om met contant, met papieren Nationale Bioscoop bon of papieren Podium & Concert bonnen te betalen.

Wat is een Cinevillepas?

Met de Cinevillepas kun je onbeperkt films bezoeken. Voor maar € 19,95 per maand krijg je gratis toegang tot al onze reguliere films, voorpremières en sneak previews. Je bestelt je pas via cineville.nl/pas. De tijdelijke pas die je per mail ontvangt is direct geldig, zodat je dezelfde dag nog naar de film kan. Je echte pas krijg je vervolgens binnen twee weken thuis gestuurd. Een pas cadeau doen aan een ander kan natuurlijk ook. Je bestelt je pas altijd voor minimaal 4 maanden, daarna is het abonnement per maand opzegbaar.

De Cinevillepas is alleen online te bestellen via de website van Cineville. Op deze website vind je ook meer informatie over de Cinevillepas.

Kan ik annuleren?

Nee. Online aankopen zijn definitief zodra de betaalopdracht is verstrekt. Dat de aankoop onherroepelijk is, wordt aangegeven tijdens het bestellen. Je profiteert onmiddellijk van de gereserveerde plaats, dus bedenktijd is niet van toepassing. De kaart kan soms niet meer verkocht worden. Daarom nemen we ook bij overmacht geen kaarten terug. Alleen als een event niet doorgaat als aangekondigd kan een vervangend event of terugbetaling worden aangeboden.

Je kunt wel jouw tickets omruilen aan de kassa voor een andere voorstelling.. Bij een positief verschil in het aankoopbedrag wordt om bijbetaling gevraagd, bij een negatief verschil krijg je het resterende bedrag in de vorm van een tegoedbon terug. Dit kan alleen als de dag/tijd van de voorstelling in de toekomst ligt. Kaarten van voorstellingen die al hebben plaatsgevonden worden niet omgeruild.

ONLINE KAARTVERKOOP

Mijn aankoop is mislukt. Wat nu?

Indien een aanschaf van tickets mislukt, ontvang je hierover een e-mail van ons. Wat nu?
We lossen dit op. Kijk eerst bij Mijn account of de aankoop op je account is geboekt (zie Hoe check ik mijn aankopen?). Is het mis, neem dan contact met ons op. Dit kan via kassa@lux-nijmegen.nl

Meld de foutmelding en het transactienummer, waar mogelijk. In zeldzame gevallen gaat de communicatie tussen iDEAL en onze website fout. Dan lukt de betaling, maar de kaarten komen niet op je account. Je krijgt een e-mail met een toelichting.

We storten het geld terug, maar om de kaarten te krijgen moet je de aankoop herhalen. Neem bij twijfel contact op per mail.

Kan ik online een Film & Food arrangement kopen?

Ja dat kan, kies in het bestelproces voor het ‘Arrangement’ ticket. Nadat je deze hebt gekozen kun je aanvullend kiezen voor een van onze eetarrangementen.

De arrangementen zijn beschikbaar op zondag t/m donderdag muv het filmontbijt, deze laatste is alleen beschikbaar op zondag. Let op, er is slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor deze arrangementen. LUX houdt zich het recht voor om de beschikbaarheid op bepaalde momenten te beperken in verband met zeer grote drukte, denk hierbij bijvoorbeeld aan de kerstvakantie.

Kijk hier voor meer informatie over onze arrangementen.

Kan ik online een Cineville ticket reserveren?

Kies in de webshop voor het tarief Cineville (maximaal 2 tickets per account) en je krijgt na bestelling een e-ticket dat je tot uiterlijk 30 minuten voor aanvang dient te activeren bij de kassa van LUX. Activeren kan vanaf 90 minuten voor aanvang van de voorstelling.

Let op: Wanneer je met jouw Cinevillepas een ticket bestelt, gaan wij ervan uit dat je komt. Zorg er dus voor dat je op tijd jouw ticket activeert. Om misbruik te voorkomen worden niet-geactiveerde tickets altijd bij Cineville gemeld. Niet-geactiveerde tickets vervallen automatisch 30 minuten voor aanvang. Zonder geactiveerd Cineville ticket krijg je geen toegang tot de zaal.

Kun je toch niet komen? Annuleer eenvoudig jouw tickets via 024 3816859 of rechtstreeks via de kassa.

Zie ook http://cineville.nl/voorwaarden voor alle regels omtrent het gebruik van jouw Cinevillepas.

Kan ik annuleren?

Nee. Online aankopen zijn definitief zodra de betaalopdracht is verstrekt. Dat de aankoop onherroepelijk is, wordt aangegeven tijdens het bestellen. Je profiteert onmiddellijk van de gereserveerde plaats, dus bedenktijd is niet van toepassing. De kaart kan soms niet meer verkocht worden. Daarom nemen we ook bij overmacht geen kaarten terug. Alleen als een event niet doorgaat als aangekondigd kan een vervangend event of terugbetaling worden aangeboden.

Je kunt wel jouw tickets omruilen aan de kassa voor een andere voorstelling.. Bij een positief verschil in het aankoopbedrag wordt om bijbetaling gevraagd, bij een negatief verschil krijg je het resterende bedrag in de vorm van een tegoedbon terug. Dit kan alleen als de dag/tijd van de voorstelling in de toekomst ligt. Kaarten van voorstellingen die al hebben plaatsgevonden worden niet omgeruild.

Hoe kan ik betalen online?

Momenteel is het mogelijk om met iDEAL, PayPal, Nationale Bioscoopbon of Podiumcadeaukaart kaarten aan te schaffen via onze website.
Het is niet mogelijk om met LUX cadeaubonnen via de website te betalen. Je kunt met jouw LUX cadeaubonnen alleen kaarten aanschaffen via onze kassa.

Wanneer kan ik online kaarten kopen?

Zodra een programma bekend is plaatsen wij deze op onze website. Het is vanaf dan, tenzij anders vermeld, mogelijk kaarten aan te schaffen. Dit kan online tot uiterlijk 75 minuten voor aanvang van een voorstelling. Daarna is het alleen nog mogelijk, indien beschikbaar, kaarten via onze kassa aan te schaffen.

Wat zijn e-tickets?

Na een online aankoop krijg je een e-mail, met je e-tickets in een PDF-bijlage. Breng een afdruk mee. Op het e-ticket staan de barcodes van je tickets. Deze worden gescand bij de ingang. Is het ticket voor de juiste event, en nog niet eerder gescand, dan mag je door. Houd de codes scanbaar: pas op met vouwen, vuil en vocht.

Als je geen afdruk van het e-ticket kunt meenemen, geef dan het transactienummer en je naam aan de kassamedewerker, je ontvangt dan een kopie van je ticket. Er kan om legitimatie gevraagd worden.

Wat voor tickets en hoeveel kan ik online kopen?

Online kun je maximaal 8 kaarten per account per voorstelling kopen. Wil je meer dan 8 kaarten kopen dan zul je dit via meerdere accounts moeten doen. Indien je online kaarten koopt met korting dan dien je bij de kaartcontrole je vriendenpas of relevante kortingspas te tonen. Voor elke kaart met korting dien je een kortingspas te laten zien. Sommige kaarten zijn alleen zichtbaar voor pashouders.

Bij reguliere voorstellingen kun je tickets kopen als LUX vriend, CJP, MBO Card of student. Bij boekverfilmingen kun je korting krijgen met je bibliotheekpas.

MIJN ACCOUNT

Heb ik een account nodig?

Ja, om online tickets te kunnen kopen dien je een account aan te maken bij LUX. Wij vragen hier om enkele persoonsgegevens. Voor meer informatie over het gebruik van de gegevens kun je terecht in onze privacystatement.

Na het aanmaken van een account kun je in je persoonlijke accountpagina terecht om gegevens aan te passen. Verder vind je hier ook informatie over je bestelgeschiedenis, geldigheid van passen of het wijzigen van je wachtwoord.

Hoe beheer ik mijn account?

Ga naar je LUX ACCOUNT. Vervolgens log je in.
Daarna kun je het wachtwoord of persoonsgegevens wijzigen, of je bestelgeschiedenis inzien.

Op je accountpagina kun je ook je e-mailadres wijzigen.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Ga naar je LUX ACCOUNT. Vervolgens log je in.
Daarna kun je op de accountpagina je e-mailadres wijzigen.

Na het wijzigen van je e-mailadres kun je daarmee inloggen op je account.

Mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Ben je het wachtwoord vergeten? Klik hier. Vul je e-mailadres in en klik op ‘Verzenden’.
Als er een account met het ingevulde e-mailadres bestaat, dan wordt naar dat opgegeven adres een e-mail verstuurd met instructies om je wachtwoord te resetten.

LUX PASSEN

Ik heb een LUX pas maar zie het kortingstarief niet?

Als je LUX pas gekoppeld is aan je account dan verschijnt automatisch het kortingstarief tussen de ticket mogelijkheden. Als je het kortingstarief niet ziet dan is de pas niet gekoppeld aan het mail adres waarmee je inlogt. Om dit aan te passen kun je een mail sturen naar kassa@lux-nijmegen.nl. Vermeld in je mail het mail adres waarmee je inlogt en het nummer van de pas, deze staat onder de barcode.

Kan ik ook voor een (andere) LUX pashouder kaarten kopen?

Met de LUX vriendenpas of Podiumpas kun je maximaal 1 kaart per pas kopen.
Als je meer tickets wilt met vrienden of podiumpas korting, dan dien je in het bestelproces een pasnummer van een andere pas in te voeren.

Voor beide genoemde passen soorten geldt dat je maximaal 8 kaarten per transactie kunt kopen.

Hoe reserveer ik een kaart met de Podiumpas

Je kunt de tickets in de voorverkoop alleen reserveren via de website. De voorverkoop loopt tot 1.30 uur voor aanvang van de voorstelling.
Op de dag van de voorstelling is het mogelijk vanaf 1.30 uur voor aanvang kaarten bij de kassa te halen.

De kaarten die online zijn gereserveerd dienen nog geactiveerd te worden bij de kassa, dit kan tussen 90 minuten en tot uiterlijk 30 minuten voor aanvang van de voorstelling.
Het e-ticket dat je per mail hebt ontvangen is slechts een reservering en geeft geen toegang tot de zaal.

LET OP: kaarten die 30 minuten voor aanvang niet worden afgehaald vervallen automatisch. Zorg dus dat je de kaarten op tijd activeert. Niet afgehaalde kaarten komen automatisch beschikbaar voor de vrije verkoop.

Tot wanneer is mijn LUX pas geldig?

Ga naar je LUX ACCOUNT  en log in.

Kies in het MIJN ACCOUNT menu voor de optie ‘mijn passen’ . Er verschijnt een overzicht van jouw passen met daarbij de geldigheidsdatum. Je kunt hier ook je pas opnieuw aanschaffen of verlengen.

KIJKWIJZER

Wat is de kijkwijzer?

LUX leeft de regelgeving rond kijkwijzer strikt na. Aan de kassa of bij de ticketcontrole kan om legitimatie worden gevraagd in geval van gerede twijfel. Kijkwijzer waarschuwt ouders en opvoeders tot welke leeftijd een televisieprogramma of film schadelijk kan zijn voor kinderen. Dat betekent dat Kijkwijzer informatie in de vorm van waarschuwingen biedt. De leeftijden van Kijkwijzer kennen echter ook een wettelijk aspect. Dit is geregeld in Artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht. Het artikel zegt letterlijk: ‘Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die een afbeelding of voorwerp, of een gegevensdrager, bevattende een afbeelding waarvan de vertoning schadelijk is te achten voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar, verstrekt, aanbiedt of vertoont aan een minderjarige van wie hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, dat deze jonger is dan zestien jaar’.

Ik ben jonger dan 16 jaar. Mag ik wel een film bezoeken die voor 16 jaar en ouder is gekeurd?

Helaas is dit niet mogelijk. Wij zijn gebonden aan de wettelijke bepalingen.
Als wij een jonger persoon toelaten tot een film met een keuring voor 16 jaar en ouder, dan zijn wij strafbaar. Dit is de reden dat wij, ongeacht aanwezige personen die ouder dan 16 jaar zijn, de toegang moeten weigeren.

Ik ben jonger dan 12 jaar. Mag ik wel een film bezoeken die voor 12 jaar en ouder is gekeurd?

Het is toegestaan om onder begeleiding van een volwassene een film met een keuring van 12 jaar en ouder te bekijken. Zonder begeleiding is dit helaas niet mogelijk.

De nieuwste films, voorstellingen & debatten direct in je mail?

Ja, graag!

jouw voorkeur

Aanmelden