sluit

De Gemeenschap

Christine van Stralen, de musical
#hoeoverleefik
#topcast

Christine van Stralen, de musical heeft de vorm van een marathon-interview waarin Christine van Stralen de ontboezemende vragen beantwoordt. Na eerdere successen als De Shakespeare Club, ROMP en Strindberg en dal maakt De Gemeenschap opnieuw een dramatisch groepsportret: grappig en pijnlijk, herkenbaar en ontluisterend.

Ooit was ze, Christine van Stralen, een one-hit-only zangeres en speelde ze in lichtgewicht dramaseries. Nu heeft ze een hese doorrookte stem en zit ze thuis. Christine van Stralen: wie kent haar nog? Drie mannen willen alles weten van deze vrouw. In dit confronterende estafette-interview lopen feit en fictie, reflectie en emotie door elkaar. In onze openbaarheidscultuur praten we zonder terughoudendheid over alles wat we vinden en voelen, bewust van het zelfbeeld dat we creëren en de wereld in sturen. Een beeld dat we vervolgens zelf gaan geloven.

Lees hier een interview met Christine van Stralen in De Telegraaf.

degemeenschap.nu / #topcast #hoeoverleefik

  • Auteur Rob de Graaf schreef in de stijl waarin hij uitblinkt: rake filosofieën met een knipoog. Er wordt gegoocheld met feit en fictie, met innerlijk en uiterlijke schijn.
      NRC
    • Zetten de vaste vormen en manieren waarop verhalen verteld worden ons denken vast? Het verhaal van Christine blijkt in ieder geval niet het verhaal van de echte Christine van Stralen, als zoiets als ‘echt’ natuurlijk al bestaat.
        Het Parool
      • In Christine van Stralen, de musical wordt de smartlap gebruikt om de smartlap te ondermijnen, de kunst van het toneelspelen om de kunst van het toneelspelen te ondermijnen, het feest der herkenning open te breken naar iets voorbij die specifieke vorm van hedendaagse schone schijn.
          Theaterkrant
        Attend