Heb je vragen over bijvoorbeeld je bezoek, kaartverkoop of kortingen? Op deze pagina beantwoorden we de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Je bezoek
Rondom LUX vind je ruim voldoende parkeergelegenheid in de omliggende parkeergarages. Bekijk de pagina over Route & Parkeren.
In verband met de veiligheid van onze medewerkers kun je bij ons alleen met pin betalen. Contante betalingen nemen wij niet aan.
In ons café-restaurant kun je niet reserveren, maar door de snelle doorloop hebben we vaak snel een plekje voor je. Voor grotere groepen bespreken we graag de mogelijkheden. Neem contact met ons op via [email protected].
Bij de meeste films is dat geen probleem, houd rekening met de andere bezoekers als je naar binnengaat. Bij overige programma’s meld je je na binnenkomst bij de publieksontvangst in ons café-restaurant. Een medewerker geeft aan of je nog naar binnen kunt zonder het programma te verstoren.
Je kunt in ons café-restaurant drinken en snacks kopen die je mag meenemen in de (film)zaal. Het is niet toegestaan om eigen consumpties te nuttigen.
Standaard hebben onze films en programma’s geen pauze. Als er wel een pauze is staat dit vermeld op onze website of communiceren we dit vooraf.
Het is niet toegestaan zonder toestemming professionele foto-, video- en audioapparatuur mee naar binnen te nemen. Consumentencamera’s worden toegestaan. Sommige artiesten hebben liever helemaal niet dat je foto’s neemt, in dit geval wordt dit vooraf aangegeven.
Kaartverkoop
Naast de kaartverkoop via onze website is het ook mogelijk je kaarten via de ticketzuil in ons café-restaurant te kopen. Dit kan tot het moment van de voorstelling.
Het is niet mogelijk om kaarten te reserveren voor onze films en voorstellingen.
Kaarten kunnen direct worden gekocht via onze website of bij de ticketzuil in ons café-restaurant.
Kom je in een rolstoel? Dan is het wel mogelijk kaarten te reserveren. Bekijk hiervoor de informatie over Rolstoeltoegankelijkheid.
Dit kan bij films en programma’s waarbij we met vaste zitplaatsen werken. Bij het bestellen via onze website of de ticketzuil in ons café-restaurant kan je zelf een stoel uitkiezen op de zaalplattegrond. Wanneer deze optie niet verschijnt werken we met vrije plaatsen.
Dat kan! Een LUX cadeaubon koppel je aan je LUX-account, zie Cadeaubonnen. Selecteer vervolgens het programma dat je wilt bezoeken en selecteer het aantal kaarten. Klik op verder. Selecteer daarna bij betaalwijze ‘LUX Cadeaubon’. Om te betalen met een Nationale Bioscoopbon en Podiumcadeaukaart selecteer je een van beiden als ‘Betaalwijze’. Het is niet mogelijk om bij de ticketzuil een Nationale bioscoopbon, MADIWODO bon, Podiumcadeaukaart of vrijkaart in te zetten. Dit kan alleen via onze website of bij het servicepunt in het café-restaurant.
Heel soms gaat de communicatie tussen iDEAL en onze website fout. Dan lukt de betaling, maar de kaarten komen niet op je account. Je krijgt dan een e-mail met een toelichting en we storten het geld terug. Om alsnog kaarten te kopen doe je de bestelling opnieuw.
Indien een aanschaf van kaarten is mislukt, dan ontvang je hierover een e-mail van ons. Wat nu?
We lossen dit op. Kijk eerst in je LUX-account bij ‘Mijn account’ of de aankoop op je account is geboekt (zie Hoe check ik mijn aankopen?). Is er iets misgegaan? Neem dan contact met ons op via [email protected].
Meld de foutmelding en het transactienummer, waar mogelijk. In zeldzame gevallen gaat de communicatie tussen iDEAL en onze website fout. Dan lukt de betaling, maar de kaarten komen niet op je account. Je krijgt een e-mail met een toelichting.
We storten het geld terug, maar om alsnog de kaarten te kopen, dien je de aankoop te herhalen. Neem bij twijfel contact met ons op via [email protected].
Als je recht hebt op korting zorg dan altijd dat je ingelogd bent met je LUX-account als je kaarten koopt via onze website of ticketzuil in het café-restaurant. Als je tijdens de aankoop de verkeerde kaartsoort hebt gekocht, is het achteraf niet mogelijk te reclameren.
Alle aankopen zijn definitief zodra de betaling is voldaan. Dat de aankoop onherroepelijk is, wordt aangegeven tijdens het bestellen. Als je om welke reden dan ook geen gebruik maakt van het toegangsbewijs, komt dit voor je eigen rekening. Alleen als een door ons aangekondigd programma niet doorgaat, kan een vervangend programma of terugbetaling worden aangeboden.
Heb je kaarten met een LUX account besteld dan kun je deze in je account terugvinden onder ‘Mijn tickets’. Heb je kaarten met een gast login besteld, stuur dan een mail naar: [email protected].
Korting
We bieden verschillende kortingsmogelijkheden, bekijk de pagina Korting.
Je vindt deze in je LUX-account. Bekijk het overzicht van jouw korting(en) en/of abonnementen via deze link.
Ga naar je LUX-account en log in. Kies in het ‘Mijn Account’-menu voor de optie ‘mijn passen’. Er verschijnt een overzicht van jouw passen met daarbij de geldigheidsdatum. Je kunt hier ook opnieuw kopen of verlengen.
Als je recht hebt op korting (bijvoorbeeld met LUX Vriendenpas, strippenkaarten of Podium Onbeperkt) dan verschijnt automatisch het kortingstarief tussen de kaartsoort-mogelijkheden. Als je het kortingstarief niet ziet, dan is de korting niet gekoppeld aan het e-mailadres waarmee je inlogt. Om dit aan te passen, kun je een mail sturen naar [email protected]. Vermeld het e-mailadres waarmee je inlogt.
Mijn LUX-account
Ga naar je LUX-account en log in. Daarna kun je op de accountpagina je e-mailadres wijzigen. Na het wijzigen van je e-mailadres kun je daarmee inloggen op je account.
Ben je het wachtwoord vergeten? Klik dan hier. Vul je e-mailadres in en klik op ‘Verzenden’. Als er een account met het ingevulde e-mailadres bestaat, dan wordt naar dat opgegeven adres een e-mail verstuurd met instructies om je wachtwoord te resetten.
Programma
Iedere maandag maken we het volledige filmprogramma bekend op onze website voor de daaropvolgende filmweek (donderdag tot en met woensdag). Voor speciale filmvertoningen, theater, muziek, dans en debat maken we vaak al eerder ons programma bekend. Wil je per mail op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.
De filmweek loopt landelijk van donderdag tot en met woensdag. Elke maandagavond publiceren wij het programma van de daaropvolgende speelweek. Voor speciale filmvertoningen, theater, muziek, dans en debat maken we vaak al eerder ons programma bekend.
LUX leeft de regelgeving rond Kijkwijzer en bijbehorende leeftijdsgrenzen strikt na. Bij de kaartcontrole kan om legitimatie worden gevraagd in geval van gerede twijfel.
Toegankelijkheid
LUX is volledig rolstoeltoegankelijk. Er is een lift aanwezig, daarmee zijn alle zalen bereikbaar. Ook is een rolstoeltoegankelijk toilet aanwezig.
Update mei 2025: in juni 2025 verbouwen we ons café-restaurant en onze publieksontvangst. Voor publiek dat geen gebruik kan maken van de trappen is de lift in het café-restaurant tijdens de verbouwing – onder begeleiding van een LUX-collega – nog steeds bereikbaar. De zalen blijven dus voor iedereen toegankelijk, met uitzondering van de week van 30 juni t/m 5 juli in verband met het gieten van de vloer.
Voor alle filmzalen geldt dat de rolstoelplekken ingericht moeten worden. Daarom vragen wij je deze plekken van tevoren telefonisch te reserveren via 024-38 16 859.
Onze Theaterzaal (LUX 7) heeft geen specifieke rolstoelplaatsen. Rolstoelen worden altijd bij de voorste rij geplaatst. Voor voorstellingen in deze zaal is het mogelijk online een kaartje te kopen. We vragen je nog wel om na aankoop telefonisch door te geven dat je als rolstoelgebruiker aanwezig zult zijn, zodat ons team op de desbetreffende avond op de hoogte is van je bezoek. Dit kan via 024-38 16 859.
Er is een lift aanwezig; alle zalen zijn bereikbaar voor rolstoelgebruikers en bezoekers met een fysieke handicap.
Drie van onze filmzalen (LUX 6, LUX 7 en de Joris Ivens-zaal) zijn uitgerust met het Sennheiser MobileConnect-systeem.
Hoe werkt het?